Het blog van Toyota


10.000.000 x hybride auto van Toyota Motor Corporation!

toyota_10_miljoen_hybride_autos

Supertrots! We hebben meer dan 10 miljoen keer een hybride auto verkocht! Dat wil zeggen: een hybride auto zónder stekker. Wel zo makkelijk. En dat blijkt dus uit de torenhoge verkopen.

Toyota Hybrid is here to stay! Dat is wel duidelijk nu Toyota Motor Corporation bekend heeft gemaakt dat het ruim 10 miljoen hybride auto’s verkocht heeft. In Nederland staat de groene teller inmiddels op 119.000 exemplaren (tot en met 31 januari 2017, inclusief Lexus). Nederland is dus gek op onze hybride modellen waaronder de populaire nieuwe crossover Toyota C-HR (foto onder).

toyota_chr

77 miljoen ton CO2 minder de lucht in

Al die hybride auto’s van ons hebben naar schatting geleid tot een CO2-besparing van, zit je?, 77 miljoen ton! Dat is in vergelijking tot de emissie van hetzelfde aantal gelijkwaardige benzineauto’s. De brandstof die al die hybride rijders hebben bespaard, is niet minder indrukwekkend, namelijk 29 miljard liter! Jullie hebben de wereld dus een stukje schoner gemaakt. Een mooie gedachte toch?

Geen gedoe met stekkers en snoeren

Behalve dat een hybride auto van Toyota milieuvriendelijker is dan een normale benzineauto of dieselauto, is-ie ook relaxter. Je beschikt namelijk standaard over een automaat. En dus hoef je in het alsmaar drukker wordende Nederlandse verkeer niet te schakelen. En zodra dat kan, rijdt een hybride Toyota volledig elektrisch en nagenoeg geruisloos. Opladen? Welnee. Dat doet een hybride Toyota helemaal zelf. Geen gedoe met stekkers en snoeren dus.

Het zoveel mogelijk beperken van de milieueffecten van auto’s en de productie ervan, is voor Toyota al jaren prioriteit.

toyota_prius

Prius, hybride icoon

In 1997 bracht Toyota zijn eerste Full Hybrid op de markt, de Prius. Inmiddels wereldwijd hét hybride icoon. Al in 1997 brachten we onze eerste hybride auto op de markt, de Prius. Vanaf dat moment heeft Toyota de innovatieve technologie doorvertaald naar vele andere modellen, zoals de Yaris en Auris. Inmiddels kun je in Nederland kiezen uit 8 hybride Toyota’s!

Rijplezier

Behalve zuinig moet een hybride auto ook rijplezier bieden, vinden we bij Toyota. Dat blijkt bijvoorbeeld uit het lage zwaartepunt en ‘double wishbone’-wielophanging achter van bijvoorbeeld de huidige Prius. Het meer dynamische weggedrag is verder grotendeels te danken aan het nieuwe TNGA (Toyota New Global Architecture) platform.

Benieuwd hoe relaxed een hybride Toyota rijdt? Vraag dan online een proefrit aan. Alvast een fijne proefrit toegewenst!

8 reacties over “10.000.000 x hybride auto van Toyota Motor Corporation!”

  1. @Herman: Dat klinkt als een Toyota Prius 🙂

  2. Herman schreef:

    Een buurman van mij rijdt in een Prius 2.
    De auto is 12 jaar oud en heeft het accu-pakket, dat er nieuw is ingezet op de fabriek. Van slijtage aan het accu-pakket is zelfs na 12 jaar niks te merken. De wagen loopt als een zonnetje.

  3. @Anko Bouma: Bedankt voor je bericht Anko. Fijn dat het nu zo snel wordt opgelost.

  4. Anko Bouma schreef:

    In aansluiting op mijn vorig bericht: Dealer Toyota Strikwerda Heerenveen weet te melden dat de gordels binnenkomen, vrijdagochtend inbouwen en we kunnen weer de weg op. Toch sneller gegaan dan aangegeven en verwacht, dat moet dan ook gezegd worden. Super!

  5. Anko Bouma schreef:

    Bij mij geen klachten over de Prius 3. Alles werkt perfect vanaf aanschaf in 2012. Niet voor niets een veel verkochte auto. Autogordel heeft tussen de deur gezeten en moet vervangen worden, moet nu wel 6 tot 8 (kan ook nog wel langer duren) weken wachten op nieuwe autogordel. Indien dit de APK-datum overschrijd mag er niet met de Prius gereden worden. Dat verwacht je niet van een wereldmerk als Toyota. De Toyota Dealer is hier ook zeer slecht over te spreken.

  6. @Jan:
    Peter is geen medewerker van Toyota Nederland, maar een zeer gewaardeerde klant van ons. We zien hem dan ook regelmatig hier op het Toyota BLOG.

    @Peter:
    Bedankt voor jouw uitgebreide bericht. Zoals Jan al aangeeft hoef je je geen zorgen te maken over de accu’s van onze hybride modellen. Wij hebben al vele jaren ervaring opgebouwd met hybride rijden en in al die jaren zelden problemen ervaren met onze hybride accu’s.
    En wat betreft het onderhoud van jouw Toyota IQ, wij adviseren natuurlijk om dat gewoon door jouw officiële Toyota dealer uit te laten voeren. Onze dealers kennen onze modellen door en door en zijn dus ook als geen ander in staat om het onderhoud aan jouw Toyota op de juiste wijze uit te voeren en eventuele problemen in een vroeg stadium te signaleren.

  7. jan schreef:

    Beste Peter, werk jij bij dit blog? Je verhalen zijn soms niet echt te volgen en te linken aan het nieuwsberichten.. Klagen over de accus is totaal niet aanbod bij Toyota. Check de feiten.

  8. Peter schreef:

    Hallo,

    1 ding begrijp ik niet en dat is dat er veel geklaagd word over de accu’s van de hybrides Prius, Auris etc dat deze na zo’n 160.000km uiterlijk 200.000km versleten zijn en dat het je dan 3000€ of meer kost.
    Hier heeft de Bosch groep al ver voordat de Prius 2 ineens goed verkocht ging worden over geklaagd en dat de Volkswagen Groep nooit hybrides zou gaan bouwen omdat accu’s snel slijten en dat het je als consument veel geld gaat kosten en dat het een schijnvertoning is van Toyota zogenaamd milieuvriendelijk maar dat is het niet.

    Over de Bosch groep in het algemeen is het zo dat ik elk jaar word benaderd om onze Toyota IQ die vol zou zitten met Bosch onderdelen in onderhoud zou moeten doen bij hun.

    Volgens de dealer zou er weinig tot geen bosch onderdelen aanwezig zijn daar de IQ 1.0 in Japan is gebouwd.

    Bosch zegt zelf ook in tijdschriften als autoweek en anwb dat Bosch in 90% van alle auto zitten.

    Het valt ons op dat veel mensen hun oudere Toyota vanaf 4 jr al in onderhoud doen bij de Boschgroep die mensen ken ik, na verloop van tijd worden ze benaderd om Skoda, Seat of Audi te gaan rijden, is degelijker veiliger etc…

    Jammer dat Denso Hitachi en Mobis niet de handen in elkaar slaan om zo een vuist te maken tegen de Bosch groep.

    Toyota en Honda gebruiken Denso, Honda gaat nu weer Hitachi gebruiken zag ik.
    Daihatsu gebruikt dacht ik ook Denso.
    In japan gebruikt Nissan Hitachi.
    Suzuki daar weet ik het niet van maar gezien de samenwerking met Toyota verwacht ik ook Denso evenals Subaru.

    Hyundai Kia en Daewoo gebruiken onderdelen van Mitsubishi en Mobis is van Hyundai

    Denso zou de grootste zijn dan Bosch met op hun hielen Mobis dus ik denk dat Bosch alle mogelijke manieren aangrijpt om mensen te misleiden.

    .


Reacties zijn gesloten

U kunt geen reactie meer plaatsen. Heeft u nog een vraag? Neem dan contact op via het contactformulier.