Het blog van Toyota


Stunten met de Hilux

 

V6 Hilux Heroes - Toyotablog.nl

 

Stunten in een Toyota Hilux? In Australië draaien ze de hand er niet voor om! Sterker nog: onze collega’s Down Under hebben zelfs hun eigen stuntteam. Jawel, de V6 Hilux Heroes. En dat stuntteam haalt met de Toyota Hilux capriolen uit die wij niet voor mogelijk hielden. Fasten your seatbelts!

Je kent ze vast wel: vliegstuntteams die met hun vliegtuigjes pal naast elkaar vliegen of met een noodgang op elkaar af komen om vervolgens op het allerlaatste moment uit te wijken. Nou, de Hilux Heroes doen ook zoiets, maar dan in een Toyota Hilux en óp de grond. Driften, loeihard achteruitrijden, op twee wielen en nose-to-nose rijden; niets is ze te gek. En het publiek smult. Het stuntteam bestaat uit professionele coureurs, zoals voormalig rallyrijder Jack Monkhouse.

Stuntsessie

Genoeg gekletst, je wil vast beelden zien. Nou, hou je vast. In onderstaand filmpje zie je hoe presentator en avonturier Toby Bosschieter een stuntsessie meemaakt. Zet je helm maar op, Toby! En de Hilux? Die geeft geen krimp. Tja, we noemen hem natuurlijk niet voor niets ‘de niet te stoppen Toyota’

5 reacties over “Stunten met de Hilux”

  1. Ron zegt:

    Geachte Teun,

    jullie hebben ook wel gelijk, hoe moet als importeur tegenwoordig inspelen op het zwalkende beleid (nou ja beleid?) van een falende overheid zonder toekomstvizie. Misschien meer lobbyen bij de EU dan maar? Sommige fabrikanten leveren goedkoop auto’s aan EU medewerkers, misschien moet Toyota EU daar ook maar eens mee gaan beginnen.

  2. @ Ron

    Het inbouwen van gas kan nu interessant zijn maar wie zegt dat dit over een jaar nog zo is? Wij denken van niet! Toyota zet in op andere energiebronnen. Denk hierbij aan waterstof.
    Aangezien we geen recente ervaring meer hebben op het gebied van gasinbouw kan ik ook je vraag over het omslagpunt niet beantwoorden.

  3. ron zegt:

    Beste heer van Kastel,

    het verhaal over het ombouwen had ik wel verwacht en is plausibel, echter voor de ombouw is een investering van 3000 euro gemoeid inclusief het aanpassen van de cilinderkoppen met hardere klepzetels,

    met de huidige dieselprijs t.o.v. lpg kan het omslagpunt toch heel snel anders komen te liggen. Hoe staan jullie hierin?

    De Hi-Lux wordt trouwens ook geproduceerd met 4 cilinder benzinemotoren dus zo moeilijk kan het niet zijn om deze auto’s aan te bieden op de nederlandse markt?

    En Toyota’s op gas rijden met gemak 300.000 km, mijn referentie is een Hi-Ace met 2.7 liter benzinemotor, dezelfde motor die nu nog in de Hi-Lux kan worden geleverd.

  4. @ Ron

    Jouw vraag is begrijpelijk. Echter uit marktonderzoek blijkt dat voor de Nederlandse markt er slechts een zeer kleine vraag is naar dit soort modellen. De dieselvariant blijft daarbij kostentechnisch gezien het meest interessant.

    Om Toyota benzine motoren namelijk geschikt te maken voor het rijden op gas zijn zeer veel aanpassingen nodig. Dit brengt hoge kosten met zich mee. Daarna zal de auto ook in het gebruik duurder zijn; zo moeten kleppen eerder gesteld worden en zijn ze ook sneller uitgesteld. De motor zal daarna gereviseerd moeten worden. Kortom, gedurende de gehele levenscyclus van een auto is voor Toyota het inbouwen van een gasinstallatie dus absoluut af te raden.

  5. Ron zegt:

    Leuk bericht, maar de 4.0 V6 Hi-Lux is niet te leveren in Europa via de reguliere weg. Toch jammer dat er dan via grijze import een Tundra of een Tacoma geimporteerd moet worden.

    Ik doel er op dat de grijs kentekengebruikers van Toyota geen gas meer kunnen rijden terwijl dit nu het goedkoopste is. Waarom gaat Toyota Europe of Louwman uit van alleen dieselauto’s ??


Reacties zijn gesloten

U kunt geen reactie meer plaatsen. Heeft u nog een vraag? Neem dan contact op via het contactformulier.