Het blog van Toyota


Toyota bedankt Kermit (en Interbrand)

Toyota_meest_waardevolle_automerk - Toyota-blog

42,4 miljard dollar. Oftewel 33,5 miljard euro. Zoveel is de merknaam Toyota waard. Wow, alsof je een emmer leeggooit! En wat heeft Kermit de Kikker ermee te maken?

Het merkenadviesbureau Interbrand (het grootste ter wereld) stelt ieder jaar een lijst samen waarin 100 bedrijven staan op volgorde van merkwaarde. En met een waarde van 42,4 miljard dollar is Toyota het meest waardevolle automerk wereldwijd! Overall staat Toyota op de achtste plaats.

Het eerste automerk dat na Toyota komt, is Mercedes op de tiende plek. BMW eindigt op nummer 11. De merkwaarde van Toyota betekent een stijging van maar liefst 20 procent in vergelijking tot vorig jaar. Ook toen was Toyota het meest waardevolle automerk van allemaal. Sterker nog: dat zijn we al sinds 2004. Ieder jaar weer. De merkwaarde die we nu behaald hebben, is de hoogste tot nu toe.

Toyota_meest_waardevolle_automerk - Toyota-blog

Kermit de Kikker
Waarom Toyota het meest waardevolle automerk is? Volgens Interbrand is dit vooral te danken aan de Toyota toekomstvisie ‘Towards Zero Emission’, oftewel onze weg naar een emissievrije toekomst. Met als lichtend voorbeeld de waterstofauto die Toyota al volgend jaar in een aantal Europese regio’s op de markt brengt.

Hoe gek dat misschien ook klinkt, ook de speelse mediacampagnes van Toyota hebben een belangrijke rol gespeeld bij het bepalen van de merkwaarde. Bekijk het onderstaande filmpje maar eens waarin Kermit de Kikker achter het stuur van een Toyota zit en benzine gaat tanken. Onbetaalbaar!

Reacties zijn gesloten.

Reacties zijn gesloten

U kunt geen reactie meer plaatsen. Heeft u nog een vraag? Neem dan contact op via het contactformulier.