Het blog van Toyota


Veelgestelde vragen

 

De afgelopen dagen hebben klanten veelal dezelfde vragen gesteld. Hieronder hebben wij de meestvoorkomende voor u op een rij gezet.

1. Welke Toyota’s vallen onder de terugroepactie en moeten voor controle naar de dealer?
Het overzicht met de belangrijkste informatie over de terugroepactie inclusief de modellen leest u hier.

2. Ik heb een Toyota die onder de terugroepactie valt. Wanneer hoor ik iets?
Wij doen er alles aan om u zo snel mogelijk te informeren. Binnenkort ontvangt u brief van ons met informatie. Helaas kunnen wij op dit moment nog geen datum geven waarop u deze brief zult ontvangen. Wanneer dit bekend is, dan maken wij hier gelijk melding van op dit blog.

3. Wanneer kan ik met mijn auto naar de dealer?
Als uw auto in aanmerking komt voor een preventieve controle van het gaspedaal, dan u ontvangt u vanzelf een brief van ons met uitleg. Bent u eigenaar van een auto die niet op de lijst staat, maar heeft u toch een vraag? Belt u dan gerust met het Toyota Informatie Center via 0800-0369 (gratis).

4. Mijn auto is geïmporteerd. Ontvang ik ook bericht?
Of u bericht ontvangt is afhankelijk van het land waaruit uw Toyota afkomstig is. Het RDW heeft ons de gegevens van alle Europese Toyota’s verstrekt. Vanaf vrijdag 12 februari sturen wij een brief naar de eigenaren van de auto’s die in Nederland geregistreerd zijn. Wij beschikken echter niet over gegevens van voertuigen die afkomstig zijn van een land buiten Europa. En daarom ontvangen deze eigenaren geen bericht van ons. Indien u een geïmporteerde auto bezit die betrokken bij de terugroepactie voor het gaspedaal, en u 19 februari nog geen bericht heeft ontvangen, dan verzoeken wij u om contact op te nemen met het Toyota Informatie Center. U kunt ons bereiken via het telefoonnummer 0800-0369. Dit is een gratis nummer.

5. Hoe weet ik of mijn Toyota Aygo over Vehicle Stability Control (VSC) beschikt?
U kunt dit eenvoudig controleren door het contact aan te zetten. Indien de auto is voorzien van VSC (Vehicle Stability Control), dan lichten de letters VSC op in het dashboard.

6. Hoe weet ik wat het land van herkomst is van het gaspedaal dat in mijn Toyota is ingebouwd?
Toyota betrekt de electronische gaspedalen van twee verschillende fabrikanten uit verschillende landen. Uw Toyota dealer kan de herkomst vaststellen. Als uw auto binnen de terugroepactie valt en voor visuele inspectie in aanmerking komt, dan ontvangt u binnenkort vanzelf een persoonlijke brief met een uitnodiging om een afspraak te maken met uw dealer.

7. Ik heb nog geen uitnodigingsbrief ontvangen voor de gaspedaal terugroepactie. Wanneer ontvang ik deze?
Om de uitvoering van de actie te kunnen spreiden bij de dealers worden de uitnodigingsbrieven ook gespreid verstuurd. Vanaf maandag 22 februari ontvangt de volgende groep eigenaren hun brief met uitnodiging voor het maken van een afspraak. Dit proces blijven wij tot en met medio maart herhalen. Op dat moment hebben alle eigenaren een persoonlijke uitnodiging ontvangen.


Plaats op:
  • Twitter
  • Facebook
  • email
  • StumbleUpon
  • Delicious
  • Google Reader
  • LinkedIn
  • Digg
  • MSN Reporter
  • Myspace

    Gerelateerde berichten

    • Geen gerelateerde berichten

    95 reacties over “Veelgestelde vragen”

    1. @jan Ik kan me voorstellen dat je ons met dit verhaal even benadert. Nou is het lastig om vanachter mijn beeldscherm een analyse te maken van wat er op die licht besneeuwde helling gebeurd kan zijn. Waarschijnlijk heeft het traction control (TRC) geprobeerd om de auto zonder doorslippende wielen naar boven te krijgen. Daarin is het dan iets te goed geslaagd. Ik zou je willen aanraden om met dit verhaal even bij de dealer langs te gaan. Hij kan eventueel de auto ‘uitlezen’ als hij denkt dat het TRC iets te enthousiast heeft gereageerd. In elk geval hoor ik niet vaak verhalen als deze. Wat ik wel weet is dat winterbanden – voor zover die al niet onder de auto zitten, natuurlijk – bij winterse omstandigheden voor extra grip zorgen. Misschien is dat nog een tip om in het achterhoofd te houden?

    2. jan zegt:

      Beste mensen, vandaag een vervelde ervaring met de Prius: op een zeer licht besneeuwde weg die een beetje steeg (echt niet steil!) kwam de auto niet vooruit. eerst een voorwiel doorslip bij het voorzichtig oprijden. Daarna stond”ie gewoon stil. Na een paar keer achteruit terug laten rollen en weer proberen uiteindelijk met < 10 km naar boven gesukkeld. Gelukkig geen ander verkeer, anders was het erg onveilig geworden. Ik smeekte om een benzinemotor die tenminste reageert. veiligheid is mooi, maar dit was erg. Wat is de truc? alles om me heen reed toch minstens 30-50, maar zodra ik gas bij gaf viel het vermogen weer weg. Graag advies

    3. Henk van het Goor zegt:

      Juist twee Aygo’s gekocht. Worden volgende week afgeleverd. Sinds 1975 zeeer tevreden over Toyota. Nooit een probleem gehad. De terugroepactie van bepaalde types getuigd van goed management van Toyota. Klasse Toyota, ga zo door!!!!

    4. Toyota Informatie Center, Mandy zegt:

      @ Doretti,

      Het is mooi te lezen dat u zo trots bent op uw Toyota Yaris. Natuurlijk wil ik uw vraag graag beantwoorden. Daarom wil ik u vragen om contact op te nemen met het Toyota Informatie Center. U kunt ons bereiken via het gratis telefoonnummer 0800-0369.

    5. Doretti zegt:

      Ik heb mijn nieuwe Toyota Yaris geleverd gekregen eind november 2009. In de lijst spreekt men over de productieperiode: Yaris november 2005 t/m september 2009. Met hoeveel zekerheid is te zeggen dat mijn auto buiten de terugroepactie valt? Ik ben trouwens nog steeds een hele trotse bezitter van een Yaris!

    6. Phil zegt:

      Heb de indruk dat de pers een lastercampange tegen Toyota voert en dit om de Europese auto industrie te beschermen
      In de Telegraaf lees ik vandaag voor de VIERDE maal dat
      de Prius naar de garage terug groepen word en alle dagen is er wel een negatief nieuwsje en dit terwijl Europa andere katten tegeselen heeft

    7. Toyota Informatie Center, Pim zegt:

      @hanny

      Uw Toyota iQ is gebouwd in Japan. De aanwezigheid van een cruise control staat los van een mogelijk mankement aan het gaspedaal. Binnenkort ontvangt u van ons meer informatie over de terugroepactie. Wij wensen u veel plezier met uw Toyota iQ!

    8. hanny zegt:

      Ik ben in het bezit van een Toyota IQ juni 2009, in welk is deze geproduceerd? Ik heb er cruisecontrol in laten zetten heb je dan geen probleem met gaspedaal? Zeer tevreden over deze compacte auto.

    9. Toyota Informatie Center, Pim zegt:

      @willem

      Yarissen welke zijn gefabriceerd tussen november 2005 en september 2009 komen mogelijk in aanmerking voor de recall. Wij gaan u hierover op zeer korte termijn informeren.

    10. willem zegt:

      09-02-2010. Ben in bezit van Yaris dynamic bj JANUARI 2009 waar is deze geproduceerd .
      komt willem ook in aanmerking voor deze terug roep actie Gaarne een bericht van de toyota dealer toyota.nl Overgens ben ik uitstekend tevreden over myn toyota Mvg willem

    11. f. beekman zegt:

      Ik ben al 25 jaar een zeer tevreden Toyota rijder! Dit kleine incident zal mij niet weerhouden bij Toyota te blijven rijden! Ik zou wel de suggetie willen geven om de garantie termijn van 3 jaar te verlenen naar 6 jaar dit om extra vertrouwen te geven (en te herstellen).

    12. c. alderliesten zegt:

      @cees put… ‘een progressieve manier’ wat bedoel je dáár nou mee???

    13. Cees Put zegt:

      Jammer voor Toyota,deze problemen.
      Ik blijf echter het volste vertrouwen hebben in MY TOYOTA
      Andere merken proberen hier op een agressieve manier hun voordeel mee doen. Laat ze eerst maar eens zo’n betrouwbare auto zien te maken.
      Toyota lost zijn problemen op een progressieve methode op!
      Klasse!

    14. c. alderliesten zegt:

      @ Toyota Informatie Center, Stef: mijn vraag is anders weldegelijk verdwenen hoor!

      gister geplaatst onder de naam C. Alderliesten

    15. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ susana

      Je reactie staat er gewoon op, wellicht kun je hem niet vinden.

      @ alle lezers

      om door de reacties te bladeren is de knop “older comments” opgenomen. Hierdoor worden ook de oudere berichten weergegeven.

    16. christian zegt:

      Waar is mijn reactie gebleven en waar blijft het antwoord?

      Ik ben het helemaal eens met susana, als je de positieve reacties laat staan en de negatieve delete, dan krijg je wel een heel ander beeld dan de werkelijkheid toelaat!

      Beetje vreemde gang van zaken hier…

    17. susana zegt:

      Ik vind het jammer dat mijn reactie niet meer zichtbaar is. Nu lijkt het net of er in Nederland (nog) geen problemen met het gaspedaal zijn geweest.
      Mijn Aygo uit 2009 is echter in december 2009 compleet op hol geslagen en ik kon ternauwernood een aantal geparkeerde auto’s, mij tegemoetkomende auto’s én een groep scholieren ontwijken en uiteindelijk via ‘vrij’de auto tot stilstand te krijgen. Heb wel tegen een paaltje aangezeten hierdoor.

    18. Toyota Informatie Center, Pim zegt:

      Geachte heer van Broekhoven,

      Een Toyota Avensis uit 2001 kent een afwijkende, mechanische gaspedaalconstructie. Door deze afwijkende constructie kan het bekende gaspedaalprobleem bij uw Avensis uit 2001 niet voorkomen. Mocht u desondanks twijfelen over de werking van uw gaspedaal, dan verzoek ik u contact op te nemen met uw Toyota dealer voor een diagnose.

    19. g.van broekhoven zegt:

      Ik heb een avensis van 2001 en heb het laatste jaar 5x meegemaakt,dat mijn gaspedaal bij het loslaten niet terugkwam. Omdat even later alles weer normaal was heb ik er geen aandacht aan besteed. Toen echter na mijn laatste onderhoudsbeurt op 18-12-2010 mijn zwager een week lang in mijn avensis gereden had en mij melde dat hij had meegemaakt, dat het gaspedaal een keer niet terugkwam, heb ik het de garage gemeld.Voor alle duidelijkheid : dit was nog voor dat er iets bekend was omtrent het gaspedaalprobleem. De garage kon niets vinden en zei dat ik het in de gaten moest houden. Ik vermoed sterk dat het
      huidige probleem ook deze ouder avensis betreft.

    20. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ erwin de graaf

      Ik neem aan dat je vraag betrekking heeft op het remgevoel van de Prius. Het onderzoek daaromtrent is nog in volle gang. Het is nog te vroeg om te zeggen welke voertuigen precies betrokken zijn.

      Houd dit blog daarom in de gaten! Zodra er meer informatie beschikbaar is, posten we deze hier.

    21. erwin de graaf zegt:

      Ik heb een prius van 6 februari 2009
      moet deze ook retour of wordt dit deze week bekend gemaakt?

    22. M. Glerum de Bruin zegt:

      Mijn Toyota Yaris is van januari 2005 en valt dus buiten de terugroepgroep. Ik wil reageren omdat ik ook al jaren een heel blije en tevreden Toyotarijdster ben en het gewldig vind dat Toyota hier zo goed en open mee omgaat. Heel veel succes.

    23. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ d. veldman

      Wat je zegt klopt. De Camry is inderdaad niet opgenomen in de lijst met betrokken modellen omdat deze in Nederland niet meer wordt verkocht.

      Wil je de gegevens van jouw Camry (oa chassisnummer) doorgeven aan het Toyota Informatie Center? Wij kunnen dan controleren of jouw auto betrokken is en je betrekken in de communicatie rond de terugroepactie.

    24. d.veldman zegt:

      Hallo,

      Ik heb een camry 2400 automaat bj 10/2003.
      deze is ingevoerd uit amerika.

      Ik zie geen camry`s staan bij de terugroepaktie.
      waarschijnlijk omdat ze in nederland al een tijdje niet
      via de reguliere kanalen verkocht worden.

      Ik ben daarom wel benieuwd of deze auto in aanmerking komt
      voor controle

      Ik ben zoals al door vele andere toyota rijders vermeld is op deze site , ook een trotse toyota rijder geweldige auto en puike service.

    25. Rinus v Helvoort zegt:

      Toyota pakt dit probleem goed aan ik ben zelf 40jaar werkzaam geweest in zowel bedrijfswagens en luxe wagens div merken en het blijven hangen van een gaspedaal kwam nog al eens voor vooral in de wintertijd maar zolang je kunt remmen en ontkoppelen kan er weinig misgaan bovendien is de Service en garantie van Toyota heel erg goed een keer heeft een kennis van mij een probleem met olie verbruik gehad, dit was net of wel in de garantie termijn maar dit is door Toyota Dealer Jos v Boxtel kostenloos en perfect op gelost probeer dat maar eens bij een ander merk zelf rij ik al jaren probleemloos Toyota

    26. @ Peter Balter en Raymond

      De fabrikant hanteert in de terugroepactie productiemaanden die eerder in de tijd liggen dan de door u genoemde tenaamstellingsdata (=de dag dat het kenteken op uw naam is gezet bij het RDW).

      Daarnaast weet de fabrikant exact tot op de dag wanneer een Toyota is gefabriceerd en welke voertuigen wel of niet tot deze terugroepactie behoort.

      Uw Toyota’s behoren derhalve niet tot de reeks met voertuigen die worden teruggeroepen voor een preventieve controle.

    27. @ Wuite

      Dit hangt van van welke generatie uw Toyota Verso is.
      Ik verzoek u derhalve contact op te nemen met het Toyota Informatie Center. Daar kan deze vraag voor u worden beantwoord.

      Het Toyota Informatie Center is bereikbaar op werkdagen van 9:00u tot 17:00u op het gratis telefoonnummer 0800-0369.

    28. @ J.A. Gardenier

      Uw Toyota Avensis Verso valt absoluut buiten deze terugroepactie.

      Maar gezien uw ongerustheid adviseer ik u de lokale Toyota dealer in Spanje te bezoeken, deze kan uw auto nader inspecteren.

      Kijk op http://www.toyota.es/forms/dealer_finder.aspx?wt.cta=dealer voor de Toyota bij u in de buurt.

    29. raymond zegt:

      Ik heb een vergelijkende vraag zoals peter balter heeft, mijn auto een corolla kentdatum 23 sept 2006, zou op 1 week na niet teruggeroepen worden voor controle, op welke basis word oktober gezet? men kan tog niet op 1 week nauwkeurig weten welk onderdeel in welke auto zit?
      En is het derhalve niet verstandiger om, een ruimere datum te handhaven onder het motto : het zekere voor het onzekere?
      Evt een handmatige check welke mensen zelf kunnen doen om te weten welk merk onderdeel in hun auto zit en zo een hoop onnodige checks te voorkomen?

    30. Rinus Boshuisen zegt:

      Ik heb het volste vertrouwen in Toyota en wij hebben al menig model gekocht. Maar tochvraag ik mij af of ik de enige ben die bij inparkeren 2 x meemaakte dat het stuur begon te fibreren bij het uitzetten van de motor, en dat in Oostenrijk mijn stuurslot zo onwrikbaar vast zat, dat ik bang was dat de sleuel af zou breken.
      Een inspectie gehad voor beide euvels bij mijn dealer in Hellevoetsluis en die heeft geen problemen ontdekt.
      Toyota had nog nooit van die problemen gehoord. Maar ben ik nu echt de enige die dit heeft meegemaakt?

    31. Peter Balter zegt:

      Hallo, ben zelf in bezit van RAV 4 van september 2005, deze hoeft dus volgens de onderstaande datum niet terug,
      november 2005 t/m november 2009
      mijn vraag is nu wat het verschil is tussen deze 2 maanden later bouwjaar, die dus wel terug moet voor controle.
      Verder een perfecte auto.

    32. wuite zegt:

      valt mijn verso augustus 2009 ook onder de terug oproepactie?

    33. j.a.gardenier zegt:

      mijne H/D ik heb een toyota vensis verso van april 2005,
      ik heb gedurende de periode tot heden 3 maal een storing gehad met het gaspedaal nl plotseling vol gas. gelukkig waren de omstandigheden zodanig dat ik kon ontkoppelen en stroppen waarna ik reis kon voortzetten. ik bevind me nu in spanje en ben troch wat huiverig geworden over de gang van zaken. hoewel mijn auto voor de betr.periodse valt vraag ik mij toch af wat ik of u kan doen om mijn bezorgdheid weg te nemen.mogelijk etreft het en ander mankement. mijn garage in poortegaal lon destijds [na eerste onregelmatigheid) niets vinden. gaarne uw reactie

    34. @ P. Groesbeek

      Toyota gebruikt wereldwijd de gaspedalen van beide toeleveranciers. Er kan dus niet met zekerheid gesteld worden dat een Toyota Yaris TS altijd een Denso gaspedaal heeft.

      Om misverstanden over de herkomst te voorkomen adviseert Toyota een controle door de Toyota dealer of erkend reparateur te laten uitvoeren: deze kan de herkomst achterhalen en eventueel benodigde modificaties doorvoeren.

      Als eigenaar van een betroffen Toyota ontvangt u binnenkort een bericht van Toyota Nederland met het verzoek de dealer te bezoeken om een preventieve controle te laten uitvoeren.

    35. T. de Vos zegt:

      Een compliment voor de wijze waarop Toyota dit probleem aanpakt! De volmaakte techniek bestaat niet en dat geldt ook voor Toyota. Maar het pleit voor het servicesysteem van Toyota dat er open en duidelijk wordt gecommuniceerd.

      Dat geldt ook voor een andere storing die ik met onze Avensis uit 2007 had: te hoog olieverbruik door niet goed passende zuigerpakking. Bij een willekeurige Toyotadealer (Veenendaal) voortreffelijk geholpen toen de cruisecontrol en TRC uitviel en de veiligheidsmodus zorgde dat 80 km/hr het maximum was. Uitgelezen fout: P2002. Bij eigen dealer (Bloemberg Zevenaar) snel daarna verholpen zonder kosten en met uitstekende leenauto (Avensis). Dat behoudt het vertrouwen dat ik in Toyota en de dealers heb.

    36. P.Groesbeek zegt:

      Valt de Yaris Sport ook onder de terugroep- auto’s ?
      Deze zijn toch in Japan geassembleerd en hebben Denso onderdelen?

    37. @ Kees Riedijk

      De Toyota Urban Cruiser behoort niet tot de Toyota modellen die inbegrepen zijn in de terugroepactie.

      Zie ook het overzicht van de betroffen modellen:
      http://blog.toyota.nl/overzicht-van-de-toyota-terugroepactie

      Alleen de modellen die daar genoemd worden vallen in de terugroepactie.

    38. @ R.Thoma

      In het geval van export naar Duitsland beschikt de Duitse importeur over het chassisnummer van uw Toyota Auris.
      Deze verzorgt in samenwerking met het Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) de terugroepactie.
      U ontvangt hierover over enkele weken nader bericht via Toyota Duitsland of het KBA.

      Voor verdere vragen over dit onderwerp kunt u ook terecht bij Toyota Duitsland via het telefoonnummer: 0049-2234-102-7777.

      Overigens kunt u de controle t.z.t. laten uitvoeren via uw Nederlandse dealer indien dit makkelijker/praktischer is voor u. Dit kunt u het beste ná de carnaval periode doen.

    39. Ik vind het netjes, dat jullie zoveel mogelijk er aan doen om alle veiligheidsrisico’s zoveel mogelijk te beperken. Ik hoop dat de finacieële- en imagoschade in de toekomst ook mee zal vallen. Het is in ieder geval een groot project.

      Ik wens Toyota heel veel succes en hoop nog jaren in een Toyota te mogen rijden.

      Vr.Gr.

      Teun

    40. kees riedijk zegt:

      ben in bezit van Urban Cruiser,één van de eerste levering, hoe zit het daar met remen/of gaspedaal.
      Er word nergens over dit model gesproken.?
      bedankt.

    41. R.Thoma zegt:

      Ik woon in de grensstreek en heb mijn Auris bij een Nederlandse dealer gekocht en uitgevoerd naar Duitsland.
      Krijg ik wel bericht van Toyota Nederland of moet ik contact opnemen met mijn Toyota-dealer?

    42. ron pierlo zegt:

      onze outo ook terug automaat

    43. @ H. Titsing

      Toyota betrekt de elektronische gaspedalen van twee verschillende fabrikanten. De productielijnen van Toyota gebruiken beide gaspedalen.

      Om misverstanden over het type gaspedaal en de herkomst te voorkomen adviseert Toyota een controle door de Toyota dealer en erkend reparateur te laten uitvoeren: deze kan de herkomst achterhalen en eventueel benodigde modificaties doorvoeren.

      Indien de preventieve controle van toepassing is op uw Toyota ontvangt u binnenkort een bericht van Toyota Nederland met het verzoek de dealer te bezoeken.

    44. H. TITSING zegt:

      Ik rijd 4 jaar Toyota (Yaris) en zeer tevreden, zodat we in januari 2010 onze Yaris (Linea Luna) ingeruild hebben voor de vernieuwde Yaris 1.3 VVT-iAspiration, nu is mijn vraag: uit welk land word in mijn nieuwe Toyota de electronische gaspedaal voorzien (Japans of Noord-Ameriikaans).

    45. Groot zegt:

      Peter je opmerking dat een RAV4 een caravan niet mag trekken
      slaat nergens op. De RAV4 mag 2000 kilo meenemen daar is hij op gebouwd en van het probleem met het gaspedaal. Denso dat staat ergens voor. CTS USA dat is een ander verhaal ga maar eens Google.

    46. joke zegt:

      Het begon met mijn vader altijd een Toyota en nu ben ik ook een fan van deze heerlijke auto,s. Starlet, corola,yaris,corola verso altijd plezier en zonder zorgen gereden. Wat een ruimte alles vervoeren wij ermee start altijd ook met deze kou geen problemen nooit stil staan langs de weg. Wat een gemopper nu ineens. Laat je auto nakijken en zorg dat het in orde komt. En geniet van alle goeie dingen van de auto het kan niet zo zijn dat de auto nu ineens niet meer deugt.Veel veilige kilometers gewenst.

    47. roumen zegt:

      ik heb mijn toyota aygo gekocht in 2008, ik heb al 2 keer meegemaakt dat het gas is blijven hangen. gelukkig stond in die 2 gevallen de auto op de handrem. ik heb dit probleem doorgebeld aan de dealer. die melde mij dat hij er niets aan kon doen, en dat het aan de aanpassing lag van mijn auto (ik heb nl handgas en kan remmen via mijn handen) nu weet ik dat dit euvel niet aan de aanpassingen ligt maar mischien aan de auto. ik hoop dat ik ook een uitnodiging krijg, en dat het probleem opgelost kan worden. want ik vond het erg beangstigend dit mee te maken.

    48. frans zegt:

      IK RIJ 30 JAAR TOYOTA AL HET GEBABBEL OVER KWALITEIT,DAT WAS VROEGER DE YARIS DIE IK HEB GAAT NU VOOR DE 4 KEER TERUGGEROEPEN WORDEN ALLE 4 VEILIGHEID GEBREKEN ACHTERHOOFDSTEUNEN, VEILIGHEIDSGORDELS VOOR, STUUR INRICHTING EN NU ALS KLAP OP DE VUURPIJL GASPEDAAL.
      TOYOTA IS DE PRIJS NIET MEER WAARD DIE JE ER VOOR BETAALD!!!

    49. Ans zegt:

      Ik rij al meer dan 20 jaar Toyota en zou ook beslist geen ander merk meer willen.
      Ik heb een Auris diesel uit 2008, ben benieuwd of deze ook wordt teruggeroepen en zo ja wanneer je daar iets van hoort. Wellicht zal er niets aan de hand zijn, maar ik wil toch wel zeker weten dat ik in een betrouwbare auto rij.

    50. Rik zegt:

      @ gaj hakkert,

      Ik heb ook last gehad van vocht aan de binnenkant, dit lag echter aan de korte afstanden die ik reed!

    51. gaj hakkert zegt:

      Mijn ayco heb ik gekocht in juni 2007 ; ik heb 50.000 kilometer gereden met een gaspendaal dt iedere dag bleef hangen , ik heb de dealer in almere keer op keer hierop gewezen , er werd niets aan gedaan totdat ik de auto vol gas voor de garagedeur neer gezet heb en ben uitgestapt [ het is een automaat dus het rook kwam onder de kap vandaan , hij stond op de handrem maar trok hem door de koppeling heen ] pas toen hebben ze het gaspendaal vervangen , voorts vind ik de lak [ magic black ] net waterverf , hij vervaagt en alles brand in , voorts [ zucht ] heb ik altijd mijn eigen zwembadje bij me , altijd lekkage waar niets aan te doen is , ik heb deze winter binnen de ruiten moeten krabben , nou ik kan nog wel even doorgaan , mijn ayco koste 17520 euro [ vol options uitvoering ] nou ik heb zeker een maandag ochtend uitvoering , zit nog garantie op iemand intresse ///// met vriendelijke groeten gaj hakkert almere .

    52. Henk Naterop zegt:

      Voor de mensen die twijfelen aan de veiligheid van hun Toyota,niet doen!! Ga ermaar gerust van uit dat Toyota uw veiligheid en die van anderen uiterst serieus neemt. Zoals al eerder gezegd, iedereen maakt fouten maar ze erkennen is bij sommige merken niet altijd vanzelfsprekend. Toyota heeft dit altijd gedaan voor zover ik weet. Uiteraard ben ik een Toyota fan en voor degenen die het nog willen weten, er zijn in mijn familie 3 Toyota’s en 1 Lexus. Mijn jongste dochter rijd in een Starlet uit 1992 met op de klok 230.000 km !! en loopt nog als een naaimachientje, Mijn vrouw heeft een Starlet van 1999 en rijd als nieuw, mijn oudste dochter heeft een Avensis uit 1999 en geen problemen, ikzelf rijd een Lexus IS 200 uit 2000 en…. het wordt misschien saai maar een waanzinnig goede auto.

      Dus beste mensen….houd moed, het komt allemaal goed.

    53. john de rooij zegt:

      Ik ben in het bezit van een yaris ts van bjr.25-06-2007
      Er is mij kenbaar gemaakt dat deze uitvoering uit Japan komt,
      en dit probleem niet heeft.
      klopt dit?
      Dit is mijn derde Toyota: allemaal Top!!!

    54. Henk zegt:

      Ik vind een goede zaak dat Toyota de betrefende auto’s terug roept, hierdoor stijgt bij mij het gevoel dat ik voor een goed merk heb gekozen.
      Fouten maken is niet moeilijk dat doen we allemaal, maar fouten erkennen doen we niet allemaal.
      Toyota doet dit nu wel. chapo
      Veiligheid gaat immers voor alles.

      PS. ik rij een RAV4 uit 2007.

    55. Jo Bader zegt:

      Ik rijd een Toyota Yaris Executive versie van 2008 ,staat deze ook op de lijst ter vervanging?

    56. Henk van der Mrunnik zegt:

      Ik rijd een Toyota Yaris Verso VVT-I, bouwjaar 2004. Daarmee valt de auto buiten de terug te roepen auto’s. Maar, U zult begrijpen dat ik geen veilig gevoel meer heb en bij het rijden zeer aleert ben op onvolkomenheden.
      Ik meen te merken,dat bij het rijden binnen de bebouwde kom in de 3e versnelling bij het naderen van een kruising of rotonde en bij loslaten van het gaspedaal deze zonder aanraking iets aantrekt. Heeft dat iets of niets te maken met het probleem?

    57. F. zegt:

      Zelf rij ik al 19 jaar Toyota en het zijn goede wagens, behalve dat er in de meeste schoonheidsfoutjes zaten:
      Mijn eerste auto was een Corolla (1987), die fantastisch reed totdat mijn garagehouder de gasplunger verving en die vergat te ontluchtten en het niet wilde repareren.
      Mijn 2e auto was ook een corolla(1997) met een omschakelaar van super naar normaal, maar hij reed het best op normaal
      Mijn 3e wagen was een Yaris Verso, waarvan de ramen in de achterdeur zakten(lastig bij het wassen) en als de zon in het display scheen kon je niet lezen meer.
      Mijn 4e wagen was een corolla verso (2003), waarvan de koppeling tijdens optrekken stonk.
      Mijn 5e wagen was ook een corolla verso (2006) waarvan de stuur naar links trok
      Mijn 6e wagen was een corolla (2002)waarvan de versnellingsbak niet synchroon liep, waardoor hij soms niet in z’n 1 wilde, de stuurinrichting soms schokte, en de navigatiesysteem(CD 2005) vaak de weg in Nederland kwijt was.
      Mijn laatste is een avensis die tot nu toe geen foutjes vertoont (afkloppen)
      Is toyota nu een slechte wagen – nee, maar ze moeten meer naar de kwaliteit dan naar de kwantiteit kijken.

    58. jan den hollander zegt:

      bij zonnig weer, weerkaatst het licht via bovenkant dashboard tegen de voorruit, waardoor het zicht minder goed is.Hebt U een oplossing?
      groeten Jan

    59. C.T.Meestetr zegt:

      Sinds 15 januari heb ik een nieuwe Toyota Avensis mijn derde.
      kenteken 26 KLP 8.
      Ik vermoed dat deze auto eind 2009 is aangekomen.
      Val ik ook onder de terugroepactie.
      Ik heb nooit problemen met vorige Toyota’s gehad.
      Vriendelijke groeten en prettig weekend.

    60. M. zegt:

      Allereerst, Toyota Informatie Center, en dan met name Stef, Bedankt voor de snelle reacties die steeds gegeven worden op dit Blog!
      Wat mijn tuut betreft, ik ga wel even langs de dealer, voor alle zekerheid. Maar onveilig voel ik me niet hoor, in mijn Aygootje! Prettig weekend allemaal.

    61. Jo Paulissen zegt:

      Ik rijd in een Prius Tech van april 2008.
      In de huidige lijst van terug te roepen auto’s staat de Prius niet vermeld.
      Komt er een aparte lijst voor de Prius m.b.t. remproblemen?
      Gaarne een reactie. Bij voorbaat dank.

    62. Jan Gerits zegt:

      Op dit moment ben ik aan mijn 4e toyota bezig.Eerst een tercel daarna corolla lb vervolgens een carina E lb( die nu door mijn dochter bestuurd wordt )en nu ben ik in he bezit van een corolls verso en ik blijf erbij eens een toyota altijd een toyota want bij geen van deze auto’s ooit een probleem gehad

    63. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ Cees en Lea Cornelissen

      Bedankt voor jullie hartverwarmende reactie. Het is leuk om te lezen dat jullie Toyota-fans zijn.

    64. Jan zegt:

      Reactie op Johnno 05/02/2010 om 14:18

      Toyota ziet dit nog niet als levensbedreigend dus er wordt niet direct opgeroepen niet meer met deze auto’s te rijden. Echter: de filosofie van het Toyota Production System is dat je nooit iets uitlevert waarvan je kunt weten dat het kapot is of kapot gaat. Daarom werd de productie en uitlevering gestaakt. Als Toyota een auto uitlevert is die voor 100% in orde.

    65. jan hornberg zegt:

      In 20 jaar meer dan 5 Toyota’s gehad.

      Resultaat, eens een Toyota altijd een Toyota!

      En altijd een geweldige service gehad!

    66. Cees en Lea Cornelissen zegt:

      Ben het helemaal eens met A.Verpoorten te Berkel-Enschot 05-02-2010 om 13.36 u. en Els zegt: 05-02-2010 om 13.36 u. Ik rijd inmiddels 47 jaar auto’s van Van Dorst in Rijen waarvande laatste 27 jaar Toyota’s voor mijzelf en mijn vrouw,Starlets,Camry’s,(jammer niet meer in Ned. leverbaar)nu Avensis!In al die jaren met deze Toyota’s geen gulden of nu Euro aan reparatie uitgegeven,doodgewoon omdat ze te goed zijn in hun techniek.Noem me maar Toyota-gek,maar dat is daaraan te danken! Wil nog even kwijt dat in de Media de zaak Toyota t.o.v.de problemen van de auto’s van Peugeot en Ford overdreven en hype-achtig neergezet wordt.Ben ervan overtuigd dat het weldoordacht veilig is van Toyota om met de auto’s gewoon te blijven rijden.
      Cees en Lea Cornelissen Rijen.

    67. jan hornberg zegt:

      In meer dan 20 jaar 5 Toyoya’s gehad!

      Resulaat,eens een Toyota altijd een Toyota!

      En altijd een geweldige service gehad!

    68. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ M.

      Je zegt dat je een handgeschakelde Toyota AYGO 1.0 rijdt en dat er geen VSC lamp op je dashboard zit. Dit zou betekenen dat jouw auto niet betrokken is bij de terugroepactie.

      Mocht je toch twijfel houden, kan je het beste langs de dealer rijden.

    69. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ Bart

      De Avensis Verso is niet betrokken bij de terugroepactie. Jouw auto heeft namelijk een ander soort gaspedaal, die dit mogelijke probleem niet kent.

    70. dillen zegt:

      Ik rij al 40jaar toyota nu een avesis verso 2 lit 46-NS-XL
      ik heb vanaf dat hij nieuw was problemen gehad met de
      automatische shocke die veel te hard door blijft razen
      vooral met de gladheid moest ik steeds bij remmen zonder het
      gaspedaal aan te raken .Is dit echt niet te verhelpen?
      Cor.

    71. Anne zegt:

      Ik rij al vele jaren in een Toyota, ben begonnen met een Starlet, daarna de Corolla, nu rijd ik in een Auris en dit jaar ga ik voor een Prius. Al die jaren heb ik nooit problemen gehad, de kosten die er zijn, zijn de onderhoudskosten, maar die zijn ook niet te hoog. De reacties dat je dit probleem van een Toyota niet verwacht, vindt ik onjuist. Er is altijd een mogelijkheid dat er iets aan een auto kan mankeren. Het zou een slechte zaak zijn als Toyota dit voor zich hield. Maar er wordt wereldwijd aktie ondernomen en zij nemen daarmee de verantwoordelijkheid die je van hen mag verwachten. Mijn complimenten aan Toyota en ik hoop er nog vele jaren in te kunnen rijden.

    72. M. zegt:

      Ook ik snap er nu even niets meer van. Ik rij een Aygo 1.0. 5drs, handgeschakeld, ik dacht met alle opties, toerenteller etc, uit januari 2008,
      Bij/aan het gaspedaal (Ja dames, gewoon even bukken) zit een rond rubberen blokje o.i.d en tevens een metalen veer. Ik zie op mijn dashboard wel een ABS lampje branden maar geen VSC lampje.
      Wat nu te doen?

    73. Bart zegt:

      Wij hebben een van de laatste Toyota Avensis Verso’s (kenteken feb 2006) die in Nederland verkrijgbaar waren.
      Aangezien het dus geen lopend model meer is, vraag ik mij af of dit model ook in het onderzoek is meegenomen ?
      Bvb dank voor uw reactie.

    74. Cor van Leeuwen zegt:

      Sinds 1994 rijd ik Toyota. Eerst een Corolla Gtsi, daarna een Corolla Verso en nu sinds oktober 2008 een RAV4.
      En dit naar alle tevredenheid en ook nooit problemen gehad.
      De Corolla GTSI van 1994 hadden we in 2003 gegeven aan vrienden en deze hebben nu een andere auto gekocht, maar onder deze auto zat nog steeds de originele uitlaat. Kwaliteit of geen kwaliteit.
      Kan me nu dan ook niet aan de indruk onttrekken dat juist vanwege de kwaliteit en betrouwbaarheid er een soort heksenjacht op het merk Toyota plaatvindt.
      Voor mij dus Toyota en altijd Toyota.

    75. Johnno zegt:

      Een toyota gekocht van 1 jaar oud en zou hem vandaag gaan ophalen. Helaas want er is besloten dat er geen auto’s meer worden uitgeleverd zonder dat de aanpassing aan het gaspedaal heeft plaatsgevonden. Het is goed om te horen dat er serieus werk wordt gemaakt van deze onvolkomenheid echter alle reeds uitgeleverde toyota’s met dit probleem rijden elke dag gewoon rond en ik heb nergens gelezen “Geen meter meer mee rijden eerst het gaspedaal vervangen, wij komen uw auto ophalen om de reparatie uit te voeren”. Juridisch begrijp ik het maar het blijft voor mij een teleurstelling op dit moment.

    76. Astrid zegt:

      Geachte Lezers,

      Ook ik rij al meer dan 20 jaar toyota, we hebben corolla’s, carina’s, picnic, rav. en nu onze tweede prius. Voor ons is er geen betrouwbaardere auto dan de toyota’s. Nooit heeft een auto ons laten staan, nooit geen problemen gehad. Heel vervelend dat dit nu gebeurd, maar toyota roept wereldwijd nu alle auto’s terug.

    77. Ben Baaijens zegt:

      Wat een domper.
      Ik zie dat mijn nieuwe Avensis Business Executive 2.0 op de lijst staat.
      Ik kocht deze benzine uitvoering ter vervanging van mijn Avensis Business Executive 2.0 Diesel waarmee ik in 4 jaar tijd 150.000 Km probleemloos heb gereden.
      Ik meende overigens soms al te merken dat bij het opschakelen de motor vrij veel toeren blijft maken.
      Meestal bij een koude motor. Dit kan best eens te maken hebben met het probleem dat nu speelt.
      Dit had ik van Toyota nooit verwacht.

    78. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @ Rob

      Bedankt voor je reactie. Ik kan je verzekeren dat er veel contact is tussen de importeur en de dealers over deze terugroepactie.

    79. Rob zegt:

      Worden alle dealers over de terugroepactie geïnformeerd? Het lijkt een vreemde vraag. Maar na aanschaf van een nieuwe Toyota moest ik de dealer ook vertellen dat aan mijn auto ook enkele onderdelen vervangen moesten worden. De fabrikant en de importeur wisten ervan, de dealer echter niet. Dus mensen, hou niet alleen uw auto maar ook uw dealer in de gaten.

    80. A.Verpoorten zegt:

      ik rij al 34jaar toyota en heb nog nooit stukken of gebreken van mijn toyota gehad ik zal ook eenieder zeggen ga toyota rijden ,en heb zo al vele mensen ook toyota rijder gemaakt .garage wolfs en verkerk te oisterwijk

      gr A.Verpoorten te Berkel Enschot

    81. Els zegt:

      Graag wil ik Toyota een hart onder de riem steken.
      Ruim 20 jaar rij ik nu Toyota, van de vroegere heerlijk ouderwetse Starlet een Corrola en nu naar tevredenheid een Yaris. 20 jaar klachtenvrij, 20 jaar pechvrij, nog nooit langs de kant gestaan en behoudens slijtage niks kapot.
      Het kans op disfunctioneren van het gaspedaal is uiteraard zeer vervelend en bovendien gevaarlijk maar Toyota neemt de juiste maatregelen waardoor iedereen zsm weer veilig rijdt.
      m.vr.gr.
      Els

    82. Toyota Informatie Center, Stef zegt:

      @Susana,

      ik heb je reactie gelezen. Vervelend dat je dit hebt meegemaakt.

      Ik wil je vragen om telefonisch contact met ons (het Toyota Informatie Center) op te nemen om je ervaring te bespreken. Je kunt ons bereiken via het gratis telefoonnummer 0800-0369.

      Het team verwacht je telefoontje.

    83. Bert zegt:

      Wij hebben sinds november 2009 een Toyota Aygo Acces gekocht.
      Na mij inziens zit daar geen VSC op.Heb gecontroleerd met conact aan en zie dus geen VSC verschijnen.

      Mvg:Bert

    84. Weken zegt:

      Remmen Slecht op Bospaden Prius Aug.2009
      Als remmen niet goed zijn zoals geconstateert
      Gisteren verhelpen Mensen levens zijn belangrijker als autos
      Heb nu de derde Prius .indien geen snelle reactie koop ik snel een betrouwbare auto Hoogachtend W.Weken De Hofnar
      42 5554DA Valkenswaard

    85. Daniel van Alteren zegt:

      LS

      Per 1 Augustus 2009 mijn nieuwe Yaris MMT met stuurschakeling ontvangen
      Dit is een geweldige auto en ik ben ervan overtuigd dat Yoyota er alles aan zal doen om dit kleine mankementje in alle goede orde zal oplossen.Tot op de dag van vandaag 5-02 met 6000 km op de teller nog niets vernomen van enig probleem .

    86. huub alberts zegt:

      heb een yaris 2006 semi automaat deze auto daar is de coppeling reeds van vernieuwd omdat hij zo spingt ,14 dagen na vernieuwing had ik er al weer last van ,maar ik heb het gevoel dat .de gas pedaal niet juist reageert , heb ook in andere .
      automaat yaris gereden maar deze hebben dit niet van het zelfde jaargang. Inmidels rijdt ik al 4jaar met dit probleem
      ik hoop dan maar dat de oplossing in het gaspedaal zit.
      graag uw reactie. gegroet.

    87. Toyota Informatie Center zegt:

      @Jessica

      Je kan dit eenvoudig controleren door het contact aan te zetten. Wanneer de auto is voorzien van VSC (Vehicle Stability Control), zullen de letters VSC oplichten in het dashboard.

    88. Jessica zegt:

      Ik heb ook een vraag. Ik heb een Toyota Aygo 1.0 en er staat dat de AYGO 1.0 met handgeschakelde transmissie zonder VSC niet terug hoeft. Nu is mijn vraag hoe weet je of je auto dat heeft of niet?

      Mvg,

    89. Susana zegt:

      Uiteraard heeft de gaspedaalkwestie niets met slijtage te maken, maar is er ondeugdelijk material oid gebruikt. Het zegt ook niets dat je gaspedaal bij even ‘testen’ wel goed terugkomt, want ik heb wél een incident megemaakt met een op hol geslagen NIEUWE Aygo die er als een dolle stier vandoor ging. Dat er geen ernstig ongeluk is gebeurd heeft meer met mijn, hoewel ik aardig in paniek was, reactievermogen te maken dan met het zogenaamd in Nederland niet voorkomen van problemen met gaspedalen!

    90. Toyota Informatie Center zegt:

      @ k sluiszen

      Een heel logische vraag. Er zijn twee redenen waarom we ook nieuwe auto’s preventief controleren.

      1)De kans op slijtage bij nieuwe auto’s is inderdaad heel gering, maar we willen het hoe dan ook uitsluiten.
      2)Ook auto’s die nu geen slijtage vertonen, zouden op termijn natuurlijk wel slijtagesporen kunnen krijgen.

      Daarom wordt het mechanische deel van het elektronische gaspedaal van elke auto nauwkeurig gecontroleerd. Afhankelijk van het merk van het gaspedaal – niet alle merken kennen het slijtageprobleem – wordt het gaspedaal indien nodig direct gemodificeerd. Dus ook als het om een nog (zeer) jonge auto gaat of om een auto waarvan de bestuurder geen slijtage in het gaspedaal voelt.

    91. peter zegt:

      @steens
      het zou bij wet verboden moeten zijn om een caravan achter een RAV te hangen!

    92. k sluiszen zegt:

      toyota meldt dat het bij het gaspedaal probleem gaat om mogelijke problemen als gevolg van slijtage
      waarom worden nieuwe auto’s dan ineens niet meer afgeleverd?
      die zullen toch nog geen slijtage vertonen naar ik aanneem

    93. Toyota Service Team zegt:

      @h Steens: u kunt het zelf testen door het gaspedaal een paar keer op en neer te bewegen. Als het pedaal gelijkmatig naar beneden gaat en ook vanzelf weer geleidelijk naar boven komt, dan is er van slijtage geen sprake. Bij twijfel adviseren wij u om even contact op te nemen met een Toyota dealer bij u in de buurt.

    94. matthijs zegt:

      Tuurlijk kan je veilig terug, gewoon altijd vol gas rijden, dan slijt je pedaal ook niet zo.

    95. H Steens zegt:

      wij hebben een rav 4 met kenteken 56-jxd-3 wij overwinteren met de caravan in oostenrijk en gaan in april naar huis kunnen wij dan nog wel veilig rijden


    Reacties zijn gesloten

    U kunt geen reactie meer plaatsen. Heeft u nog een vraag? Neem dan contact op via het contactformulier.